
Geheimen over succes.
Succes is geen logisch gevolg van kennis, kunde of hard werken, want:
Schrijf alle namen van mensen die je kent maar eens op, selecteer hen die keihard werken en zet een krulletje voor de naam van alle mensen op je lijst die vervolgens voldoen aan jouw norm van succesvol zijn.
Opleiding
of studie
Schrijf
nu alle namen van mensen die je kent maar eens op, selecteer hen die
een HBO,
academische of universitaire titel hebben en zet een krulletje voor de
naam van
alle mensen op je lijst die vervolgens voldoen aan jouw norm van
succesvol zijn.
Talent
of kunde
Schrijf
alle namen van mensen die je kent maar eens op, selecteer hen die
beschikken
over een specifiek talent of kunde en plaats een krulletje voor de naam
van
alle mensen op je lijst die vervolgens voldoen aan jouw norm van
succesvol
zijn.
Als
je nu het aantal krulletjes bij elkaar optelt, blijkt dan dat succes
een
logisch gevolg is van kennis, kunde en hard werken?
Toch
zijn velen nog steeds geneigd om te werken volgens normen die zichzelf
niet en
nooit als wetenschap hebben bewezen, zoals:
*
Hoe harder je werkt, des te meer omzet je
behaalt
*
Meer
klantbezoeken, meer omzet
*
Meer telefoongesprekken, meer afspraken,
meer gesprekken, meer omzet
*
Doorzetten, duwen, pushen….des te meer
omzet je haalt
Succes
is niets meer en minder dan het bereiken van hetgeen je wilt in een
maximale
tijdspanne van 8 uur per dag met veel plezier, waardering en passie.
Om dàt te kunnen bereiken heb je VISIE nodig, eerst zien en
dan geloven.
Visie,
als afgeleidde van het woord visioen, is de meest krachtige vorm om je
doelen
te realiseren, zonder dat je daar extra moeite voor hoeft te
doen.
Dit heeft te maken met de scheppende werking van je denken zoals dat in
het
eerder verschenen artikel – Denken, daar gaat het om
– is beschreven.
Als
je alles, behalve het beste, weigert
te accepteren,
krijg je het heel vaak.
Wanneer
je beschikt over de basisvoorwaarden om commercieel succes te kunnen
genereren,
maar niet bereikt wat je wilt, neem dan het volgende eens mee in je
zoektocht
naar de oorzaak.
Je
onderbewustzijn werkt als regisseur op basis van alle data die het door
je
leven heen heeft opgeslagen als zijnde jou normen, waarden, kunnen en
mogelijkheden. Concreet betekent dit dat jou eigen onderbewustzijn
informatie
bevat die wel of niet overeenkomt met wat je wilt en kunt. Het is
informatie in
de vorm van persoonlijke overtuigingen, waar jij je veelal niet van
bewust
zijn, maar die wel je potentieel en mate van succes bepalen, kortom erg
belangrijk om ze te leren kennen.
Je
gedrag zal er onbewust ALTIJD voor zorgen dat jou overtuiging, gelijk
krijgt.
Wanneer
je gelooft dat je iets kunt, of
je gelooft dat je iets niet kunt,
je
hebt in beide gevallen gelijk!
Herken
je de volgende gedachtes:
Doel:
”Ik wil meer
verkopen”……(Overtuiging) maar we zijn
veel te duur!”.
Doel:
“Ik wil meer
verkopen”……(Overtuiging) maar de
economie is slecht!”
Het
basisprobleem zit hier dus niet in je gedachten, niet in je bewuste
deel, de
wegversperring ligt op een dieper niveau, namelijk in je
onderbewustzijn, in de
vorm van een overtuiging.
In dit geval een jou niet dienende overtuiging, die blokkerend werkt op
hetgeen
jij wilt bereiken.
Omdat
een overtuiging alleen door herhaling een plaats krijgt in je
onderbewustzijn,
ben je ook in staat zelf je dienende overtuigingen te kiezen en deze op
te slaan,
zodat ze voor jou gaan werken!
Andere
resultaten vragen om een ander aanpak
Formuleer
een zo helder, duidelijk, specifiek en afgebakend mogelijk zakelijk
doel.
Schrijf op wat je wilt bereiken en doe dat in de reeds gerealiseerde
vorm!
Wanneer je bijvoorbeeld je target van € 250.000 wilt bereiken,
formuleer je doelstelling
dan als volgt: Ik heb € 250.000,- omzet gerealiseerd.
Met
andere woorden, formuleer doelstellingen altijd in de – ik
heb - of
- ik ben – vorm.
Laat je onderbewustzijn weten dat het al gerealiseerd is. Op deze
manier wordt
je wens opgeslagen als een overtuiging en zal het zichzelf uiteindelijk
bewijzen.
Visualiseren
Ontwikkel
nu een beeld van je wens, hoe het eruit ziet wanneer het gerealiseerd
is.
Zie
je doel op je netvlies alsof het al gerealiseerd is en betrek hier
zoveel als
mogelijk je zintuigen bij
- Zie
het resultaat van je doel
voor je
- Ruik
wat er te ruiken valt
- Hoor
wat je zegt of door
anderen wordt gezegd
- Raak
alles wat je ziet, hoort
of ruikt aan….etc.
Spreek
je gerealiseerde doel ik heb….of ik
ben……zo vaak als mogelijk uit wanneer
je dit plaatje of filmpje voor je ziet
én………..VOEL.
Het
testmoment wat je kunt inbouwen is namelijk het gevoel wat je er bij
krijgt.
Voelt
het goed of ervaar je een bepaalde opwinding, dan is het een goede
visualisatie.
Neem
zo vaak als mogelijk de tijd om deze visualisatieoefening te doen,
omdat het
onderbewustzijn pas iets opneemt, wat vaak herhaald wordt.
Als
je er van overtuigd bent dat je niet rijk, geen
topverkoper, beroemd, een kunstenaar, een professioneel atleet, een
groot
zanger of wat dan ook kunt worden, handel je onbewust automatisch naar
die
innerlijke overtuiging, die je er van zal weerhouden te worden wat je
echt
wilt.
Met
als resultaat dat je gelijk krijgt.
Wayne
Dyer
De
meest efficiënte manier om te verkopen en de mooiste
resultaten te behalen, is
door zoveel mogelijk zaken automatisch te laten
gebeuren.
Denk
eens aan het besturen van een
auto.
Ervaren
automobilisten hebben eigenlijk tijdens het rijden maar weinig bewuste
aandacht
voor wat ze doen.
Weet
je nog hoe dat ging toen je begon met rijlessen?
Elke handeling, de spiegels, de koppeling, de hoeveelheid gas, de
bochten, de
remmen, het was te veel om te kunnen bolwerken.
Elke handeling vroeg al je aandacht, zoveel zelfs, dat je tijdens het
schakelen
bijna van de weg reed.
Het
verschil van toen met nu, is dat je door talrijke herhalingen van
constant
hetzelfde, door het onderbewuste aangestuurde gedragspatronen hebt
gecreëerd,
waardoor alles wat eerst bewust en met alle aandacht, nu volledig
automatisch
en daardoor veel eenvoudiger gaat, zonder veel moeite.
Onderbewuste
gedragspatronen
Betekent
dit dat commercieel succesvol zijn of juist
niet ook te maken heeft met onderbewuste gedragspatronen?
Is hier dus sprake van patronen en overtuigingen die me bij succes
brengen of
me er juist bij vandaan houden?
Het
antwoord is JA.
Hans
Oelen
Palaver-trainingen