
Een pond veren vliegt niet, als er geen vogel in zit...
Mensen die ergens in geloven en er voor gaan, zijn vaak al van verre te herkennen.
Vaak laten ze zich niet van de wijs brengen en zijn gericht op de goede zaak. Geld speelt daarbij vaak een ondergeschikte rol, sterker nog, geld is vaak een afleidende factor en brengt mensen in het spel, die het alleen maar voor het geld en alle daarbij komende pracht en praal doen. Natuurlijk, de schoorsteen moet roken, maar voor mensen met passie is dit een bijzaak.
Passie
en enthousiasme
Passie
in de
verkoop is het verschil wat het verschil maakt, het is uiteindelijk de
allesbepalende factor.
Als
je aan
alle voorwaarden voldoet, keurige professionele persoonlijke
presentatie en
verzorging, goede voorbereiding, op de hoogte bent van alle relevante
ins en
outs, beschikt over alles wat er te weten valt, het verkoopgesprek op
techniek
volledig onder de knie hebt, weet hoe je een gesprek moet
afsluiten....., maar
je passie ontbreekt, ga dan maar liever naar huis.
Hoe
is het gesteld met uw passie?
Een
lastige
vraag?
Zou dit voor u een lastige vraag mogen zijn?
Misschien
mag ik u helpen met de beantwoording.
Deze
hulp
bied ik u graag aan, maar wel op de voor mij karakteristieke wijze,
want ook
hier geldt: Wie vraagt leidt.
*
Waarin onderscheidt u zich als verkoper van uw collega's?
*
Waarin
onderscheidt uw bedrijf zich van de concurrentie?
*
Waarin
onderscheidt uw product zich van de concurrentie?
* Waarom
moeten klanten met ú zaken doen?
Bent
u al eens geconfronteerd met deze laatste vraag?
Ik
stel u
deze vraag, omdat vele verkopers hier volledig op dicht slaan. Dit
betekent
voor u het voordeel, dat u ten opzichte van al die vele anderen uw
meerwaarde
kunt tonen, door met evenveel passie op deze vraag te kunnen antwoorden.
Waar
u
echter wel op moet letten bij de beantwoording van deze vraag, is dat
passie
niet in uw hoofd zit, maar in uw onderbuik. Ga de klant dus niet
vertellen dat u
over alle relevante kennis beschikt en dat uw producten......., dit
kost u
namelijk de order.
Passie
gaat
over gevoel! Het gevoelsantwoord op deze gevoelsvraag moet daarom komen
uit uw
gevoel en met gevoel gepresenteerd worden.
Een
inspirerend voorbeeld?
"Omdat
we er beiden niet alleen voor staan. Bij vragen, opmerkingen of
problemen staat
er bij ons een heel team met specialisten voor u klaar om u te
ondersteunen en u
zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Onze samenwerking wordt
daardoor niet
bepaald door één persoon. Wij staan er met z'n
allen voor u te omringen met de
beste specialisten, zodat we u ook de beste diensten en producten
kunnen aanbieden
en zodoende u kunnen garanderen, als unieke klant te worden ondersteund
en
beleverd".
Waarom
u zaken met mij zou moeten doen?
Dat
leg ik u
graag uit.
Ik ben een trainer/coach uit de praktijk. Het is nog steeds mijn
dagelijkse
praktijk en het is mijn vak, die ik met passie vervul. Ik ga
er mee slapen
en sta er mee op. Het is mijn ambitie en persoonlijke missie om samen
met u en
uw mensen de resultaten te bereiken die ú voor ogen hebt en
die u en uw klanten
gelukkig maken.
Dat
is ook
de reden dat ik er véél mee bezig ben en steeds
beter wil worden, zodat ik ú
ook steeds beter van dienst kan zijn. Ik ga voor louter tevreden
klanten, wat
betekent dat ik hoge eisen stel aan de kennis, inzichten en
vaardigheden die ik
inzet binnen uw organisatie, want ik werk vanuit de instelling dat
ík pas
succesvol ben wanneer ú dat bent.
Heb
ik hiermee uw vraag beantwoord?
Hans
Oelen
Palaver-trainingen