Investeren op je kwaliteit

PLAATJENAAM

Als je elke dag van het jaar, gedurende 15 minuten per dag leest, dan heb je aan het eind van het jaar 20 boeken uit.
Lees je 5 boeken over één onderwerp, dan behoor je bij ‘s werelds meest gespecialiseerde autoriteiten op dat gebied en wanneer je maar 1 non-fictieboek per maand leest, dan behoor je al tot de top 25 van de intellectuelen ter wereld.
                                                                                                                                             

                          Harvey Mackay


Overeenkomst

 Er is in ieder geval één overeenkomst bij de succesvolle verkopers van deze aardbol, en dat is dat het  allemaal frequente lezers zijn.

Allemaal lezen ze boeken over hun vakgebied, maar ook nieuwsbrieven en salesgerichte artikelen en tijdschriften.

Ze zijn geïnteresseerd in leren. Dat ligt aan de basis van hun succes.

Er is namelijk zo onvoorstelbaar veel vakkennis beschikbaar, dat het echt waanzin is om elk commercieel probleem wat op je pad komt, zélf te willen oplossen, terwijl een ander allang de oplossing bedacht heeft.

Ik heb een behoorlijke boekenkast op mijn kantoor en ik weet inmiddels dat hier een scala aan oplossingen in beschreven staat.


Mijn eerste boek, ‘ZIJN…wat je wilt worden’ heb ik geschreven door er elke dag een half uurtje aan te besteden.

Wat zou jij met een dergelijk gerichte investering van een half uur per dag kunnen doen?

 

Het blijkt dat ongeveer 88% van de boeken die worden uitgegeven, na twee jaar weer door de papierversnipperaar worden gehaald, omdat er geen of een enkel exemplaar van wordt verkocht!

Bijna al deze boeken vallen in de categorie non-fiction en gaan over ondernemerschap en sales!

 

De reden dat deze boeken niet worden verkocht, heeft niets met de inhoud en de kwaliteit van het geschrevene te maken. Nee, het heeft alles te maken met het feit dat de gemiddelde verkoper niets over zijn vak leest, en daar ligt nu juist een uitgelezen mogelijkheid om tot je onderscheidend vermogen te komen.

 

Wanneer jij als ondernemer en als salesprofessional deze boeken wél leest en al je collega’s en concurrenten niet, dan ben je ze mooi een stapje of twee voor.

 

Investeren in je kennis over het vak, je kennis op het gebied van vaardigheden en inzichten, zet je op scherp en het heeft nog een sterk motiverende werking ook.

Kennis leidt namelijk altijd weer tot nieuwe kennis, wat maakt, dat je hiermee tot nieuwe verfrissende ideeën komt en daarmee je klanten ook weer nieuws te bieden hebt.

 

Kortom, het levert je nieuwe ideeën op, je komt steeds makkelijker tot oplossingen en nieuwe paden en mogelijkheden dienen zich vervolgens als vanzelf aan.

 

Ik wens je veel leesplezier en zet die flatscreen maar eens uit.

 

Hans Oelen